The New York Times continually persists propaganda in its Iran reporting.

The caption of a Google Earth image accompanying a recent New York Times article by David Sanger and William Broad describes it as:

A view of the mountain where Iran built a hidden centrifuge facility called Fordo. The U.S. revealed its existence in 2009.

Ah, yes, the “secret” enrichment plant at Fordo that the US “revealed” in 2009.

What this is referring to is a joint statement by Obama, UK PM Gordon Brown and French President Nicolas Sarkozy outside of a G-20 conference on Friday, September 25.

Friday, September 25, 2009. That was the date, according to the Times, “The U.S. revealed its existence”.

The Times does not inform its readers that Iran sent a letter to the International Atomic Energy Agency (IAEA)—the nuclear watchdog agency, which has been monitoring Iran’s nuclear program—informing it, in accordance with its Safeguards Agreement with the IAEA under the nuclear non-proliferation treaty (NPT), of the existence of the Fordo enrichment plant.

When did Iran send this letter announcing the Fordo plant’s existence?

Monday, September 21 — four days before the US supposedly “revealed its existence”.

The Times knows this. It reported it at the time. It nevertheless adopts the US government’s propaganda claim that it “revealed” what Obama described as a “covert” site.

Tags: , , , ,

Pin It on Pinterest

Share This
Two free e-books on the Palestine conflict

Get 2 Free e-Books on the Palestine Conflict!

Stay up to date with Jeremy R. Hammond’s work and get two free e-books separating myth from fact and illuminating the true nature of the conflict between Israelis and Palestinians.

Almost there! Just click the link in the email I've sent to confirm the address I should send your books to.